SLUTAFREGNING AF HJÆLPEPAKKER – DEADLINE UDSKUDT

Alle virksomheder får ny frist til at indberette til slutafregning til COVID-19 kompensationsordningerne.

Fristen er nu 30. november 2022

Vi kan ikke som revisorer se, om I eventuelt selv har foretaget slutafregningen. Vi kan desværre heller ikke gøre det for vores kunder. Det kræver nemlig virksomhedens eget login at foretage slutafregningen. Visse af vores kunder har f.eks. selv søgt hjælpepakke for tabt omsætning. Vi kan derfor være helt uvidende om, at der er modtaget hjælpepakker.

Derfor er det virksomhedernes eget ansvar at foretage slutafregning. Der skal foretages slutafregning for både hjælpepakker givet for tabt omsætning, faste omkostninger og lønkompensation. Der kan fra Erhvervsstyrelsens side være stillet krav om revisorerklæring på slutafregningen, hvilket bør fremgå af skrivelsen fra Erhvervsstyrelsen eller ved påbegyndelsen af slutafregningen. Hvis der skal laves en revisorerklæring, skal vi hurtigst muligt have besked.

Vi gør ydermere opmærksom på, at risikoen ved manglende slutafregning kan medføre tilbagebetaling af det samlede tilskud.

Vi assisterer naturligvis gerne med slutafregninger – både med og uden erklæring. 

Er du i tvivl om, du skal lave slutafregning, kan du tjekke din e-Boks eller du kan logge ind på virk.dk, hvor det også er muligt at se hvilke perioder og hjælpepakker, der mangler at blive slutafregnet for.

Hvis virksomheden mangler at afregne en eller flere hjælpepakker, vil det fremgå af forsiden på “Mit Virk” på virk.dk.

 

Lad os tage en snak helt uforpligtende?

Er du på udkig efter en ny revisor eller økonomisk rådgiver, så vil vi meget gerne tale med dig.

Skal vi kontakte dig?